Mananca sanatos pentru a stimula activitatea cerebrala

Tot ceea ce insemnam noi si ceea ce ne permite sa fim oamenii care suntem, e posibil datorita creierului. Acesta este centrul de comanda a tuturor activitatilor pe care le desfasuram in fiecare zi.

Motiv pentru care, e important sa avem grija si sa ne imbunatatim activitatea cerebrala pe cat posibil. Desi in cazul anumitor boli, lucrurile sunt diferite si poate nu avem prea mare influenta pentru a imbunatati starea. In cazul unui creier sanatos, una dintre activitatile asupra careia putem interveni este mancarea.

In ultimii ani, a devenit chiar un fenonem incercarea de a ne schimba obiceiurile alimentare cu unele putin mai sanatoase si benefice activitatii noastre zilnice.

Mananca mai multe rosii

Lycopina, este un antioxidant puternic si care se gaseste in rosii. In acest sens, exista mai multe cercetari care sugereaza ca lycopina poate ajuta la protejarea impotriva crearii unor celule care apar in dezvoltarea unor boli ca Alzheimer-ul si dementia.

Pentru o mai buna absortie si eficienta a rosiilor, e recomandat sa le consumi gatite cu putin ulei de masline.

Semintele de dovleac

Semintele de dovleac sunt foarte bogate in zinc, mai bogate decat oricare alte seminte. Zincul este esential pentru a imbunatati gandirea si memoria.

Totodata, semintele de dovleac au in componenta vitamina B, magneziu si triptofan, care este un precursor al serotoninei.

Opteaza pentru cereale integrale

Creierul are nevoie de energie pentru a functiona, la fel ca celelalte organe. Abilitatea de concentrare provine dintr-o rezerva de energie, in forma de glucoza in sangele nostru catre creier.

Cerealele integrale sunt bogate in acest sens, te ajuta sa elimini glucoza treptat in fluxul sanguin, fapt care te mentine alert pe intreg parcursul zilei.

Salvia

Salvia este cunoscuta pentru beneficiile ei, in special in imbunatatirea concentrarii si memoriei. In majoritatea studiilor, salvia este recomandata ca si ulei, dar poate fi adaugata si fresh in dieta ta.

Pentru beneficii multiple, poti adauga salvia la sfarsitul prepararii mancarii, pentru a proteja uleiurile esentiale.

Mananca mai multe nuci

Nucile sunt populare pentru beneficiile lor in activitatea cerebrala. Acestea sunt o sursa bogata de vitamina E alaturi de legumele cu frunze verzi, maslinele, asparagusul, cerealele integrale, orezul brun, semintele si ouale.

Un studiu publicat in Jurnalul American de Epidemologie arata cum vitamina E poate ajuta la preventia declinului cognitiv, in special in cazul persoanelor in varsta.

Adauga un impuls de coacaze negre

Coacazele negre sunt o sursa vitala de vitamina C, dar si alte vitamine. Vitamina C are un istoric indelungat asupra beneficiilor pentru a imbunatati agilitatea mentala si pentru a proteja impotriva degeneratiilor creierului datorate inaintarii in varsta; intre acestea incluzand Alzheimer si dementia.

Good to know! Alte surse de vitamina C se gasesc in fructele citrice, brocoli si ardeiul rosu.

Pestele gras

EFA sunt acizi grasi care sunt esentiale pentru corp, dar care nu pot fi produsi, motiv pentru care e necesar sa fie obtinuti din mancare. Cei mai eficienti omega-3 naturali se gasesc in pestii grasi, sub forma de DHA si EPA.

De asemenea, acestia pot fi gasiti si in boabele de soia, nuci, semintele de dovleac, semintele de in si alte uleiuri. Totusi, sursele principale se gasesc in hering, somon, sardine, pastrav, scrumbie, macrou.

Aceste acizi grasi sunt importanti pentru o buna functionare a creierului, dar si a intreg corpului.

Nivelele mici de DHA sunt legate de cresterea riscului in pierderea memoriei, Alzheimer, in timp ce un nivel stabil de DHA, dar si EPA au aratat ca ajuta corpul uman in a dirija situatiile stresante si pentru a produce serotonina.

Adauga vitalitate alaturi de vitamine

Vitaminele B si acidul folic sunt cunoscute in a reduce nivelurile de homocisteina in sange. Un nivel de homocisteina in sange e asociat cu cresterea riscului de a face accident vascular cerebral, Alzheimer si tulburari cognitive.

Adauga in dieta zilnica alimente bogate in vitamina B, precum oua, legume cu frunze verzi, pui si peste.

Nu uita de miscare!

Pe langa o dieta echilibrata, pentru a stimula activitatea cerebrala si pentru a ne desfasura mai usor activitatile zilnice, la fel de importanta este si miscarea.

Studiile arata ca miscarea zilnca incetineste imbratranirea mentala, imbunatateste functiile cognitive si ne ajuta sa procesam informatiile mai eficient.

Daca iti doresti sa inveti programare web de la zero, si nu numai, ma poti contacta aici!

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s