Cum sa oferi o experienta placuta si utila utilizatorilor de dispozitive mobile

In orice business, clientii constituie unul dintre cei mai importanti factori. Motiv pentru care relatia pe care o construiesti cu acestia e vitala. O relatie business-client se cladeste in mare masura pe baza experientei, atat offline cat si online pe care o oferi.

In ceea ce priveste experienta online, aceasta e divizata in doua sectiuni: cea web si experienta mobila. Tot mai multi utilizatori folosesc dispozitivele mobile pentru a naviga internetul.

Asadar, pe langa configurare si instalarea de baza, o experienta placuta si utila pentru utilizatorii dispozitivelor mobile are trei parti esentiale: continut, viteza si layout. Pentru a te asigura ca utilizatorii raman interesati in business-ul tau, e necesar sa te asiguri ca aceste trei componente sunt facute ca la carte.

Continutul site-ului pentru dispozitive mobile

Personalizeaza, nu exclude

Utilizatorii chiar daca folosesc dispozitive mobile asteapta aceleasi functionalitati ale site-ului pe care le oferi si utilizatorilor desktop. Insemnand, ca daca vor sa se uite la anumite video-uri, sau sa cumpere anumite produse/ servicii sa fie posibil acest proces.

Asadar, nu taia parti importante ale site-ului tau, in schimb redimensioneaza-le astfel incat sa fie compatibile cu ecranurile mai mici.

Verifica fisierele media

Nu orice tip de fisier media este compatibil cu gama variata de ecrane; de exemplu flash video, care nu este compatibil cu prea multe dispozitive mobile.

Pentru a oferi o experienta placuta si utilizatorilor dispozitivelor mobile asigura-te ca fisierele media chiar functioneaza pe toate ecranele pe care trebuie.

Nu ascunde actiunile cheie

Cheia business-ului este prosperitate. Acest proces este posibil doar atunci cand utilizatorii actioneaza si devin clienti. Pentru a te asigura de aceste actiuni e necesar sa ai toate actiunile cheie la vedere, astfel incat utilizatorul unui dispozitiv mobil sa poata cumpara anumite produse sau servicii pe care business-ul tau le ofera.

De exemplu, pentru un business in retail e important sa ai bara pentru cautarea produselor dar si un cos de cumparaturi optimizat pentru dispozitive mobile.

Checkout-ul in pasi simpli

Sa completezi diferite formulare pe un dispozitiv mobil este destul de dificil. Pentru a mari conversiile site-ului tau, e recomandat sa simplifici procesul de plata pe cat de mult posibil.

Te poti folosi de Google Wallet Instant Buy, precum si alte servicii care permit clientilor sa plece usor avand plata si informatiile de livrare completate.

Nu afisa prea multe informatii/ elemente

Pe un dispozitiv mobil, mai multe elemente nu sunt neaparat cea mai buna solutie. In schimb, alege sa afisezi ceea ce este cu adevarat important. Mai mult, un site optimizat pentru mobil va functiona mai bine si se va incarca mai repede daca sunt mai putine elemente.

Layout-ul

Alege fontul potrivit

Fontul pentru un site web optimizat pentru dispozitive mobile e recomandat sa nu fie mai mic de 12 pixeli, asta deoarece utilizatorii vor ajunge sa se chinuie sa citeasca continutul site-ului tau.

In ceea ce priveste stilul fontului, alege unul simplu si care e usor de citit. Pe cat posibil incearca sa eviti textele de tip imagine.

Atentie la ecranul tactil

Majoritatea dispozitivelor mobile functioneaza prin ecran tactil. Pentru degetul uman 48 dp (density independent pixels) este minimul recomandat cu cel putin 8 dp intre semnale.

Ai nevoie de minimul de 48 dp pentru ca click-ul efectuat sa emita semnalul corespunzator, deoarece in cazul unui numar mai mic de dp e posibil ca click-ul sa nu fie perceput, iar acest lucru iti poate indeparta utilizatorii dispozitivelor mobile.

Evita mouse-overs

Pe un ecran desktop, mouse-overs este o tehnica eficienta de a-ti face o idee ce continut se ascunde in spatele unui buton, insa pentru ecranele dispozitivelor mobile lucrurile sunt diferite.

In primul rand, in cazul unui dispozitiv mobil nu exista mouse-ul, iar degetul uman nu poate functiona asemenea unui mouse. In al doilea rand, pentru un utilizator mobil acest proces ii poate ingreuna navigarea.

Asadar, evita mouse-overs si in schimb, foloseste butoane pentru a afisa continuturi ascunse.

Foloseste butoane descriptive

Pentru site-ul tau optimizat pentru dispozitivele mobile alege sa folosesti butoane descriptive. E mult mai simpla navigarea, iar utilizatorul stie exact care e pasul urmator in urma click-ului.

Evita folosirea pop-ups

Pop-up-urile sunt cunoscute in site-urile web, dar si in cazul anumitor site-uri optimizate pentru dispozitive mobile. Reputatia lor nu este tocmai una favorabila, intrucat sunt deranjate pentru aproape toti utilizatorii.

Seteaza latimea potrivita pentru dispozitive mobile

Pentru un utilizator desktop e normal si obisnuit sa navigheze o pagina web de sus in jos, de la stanga la dreapta. Totusi, cand vine vorba de a naviga o pagina web pe un dispozitiv mobil, nu mai e atat de confortabil sa navigarea laterala.

Utilizatorii tai vor sa stie ca ai luat in vedere acest aspect si faci tot posibilul pentru ca experienta lor pe un dispozitiv mobil sa fie cat mai utila si usoara.

Viteza

O experienta pe un dispozitiv mobil placuta inseamna si viteza, motiv pentru care e important sa ai in vedere acest aspect in optimizarea site-ului tau web. Asta deoarece, majoritatea utilizatorilor care folosesc dispozitivele mobile este o fac in timpul liber, cand merg dintr-un loc in altul, iar acest lucru necesita o viteza ridicata de functionare a site-ului mobil.

Mai mult, viteza de functionare a unui site creste interesul, retentia si conversia utilizatorilor si nu in ultimul e o modalitate de a urca ca si vizibilitate in motoarele de cautare.

Supraincarcarea continutului cu fisiere si imagini

In primul rand, gandeste-te la CSS styles si JavaScript snippets daca sunt necesare si de folos utilizatorilor mobili. Prea multe din ambele si pagina ta web e posibil sa functioneze mai incet.

Ca si alternativa eficienta, iti poti compresa codul, acolo unde e posibil si poti reorganiza toata partea de CSS.

Cand vine vorba de imagini, pe masura ce tehnologiile si display-ul dispozitivelor mobile se imbunatatesc, tentatia de a oferi imagini la dimensiuni mari e tot mai mare. Din pacate, imaginile mari suprasolicita serverul, iar astfel site-ul tau se va incarca mult mai greu. In schimb, selecteaza dimensiunea potrivita pentru fiecare dispozitiv.

Daca iti doresti sa inveti programare web de la zero, sau alte modalitati prin care iti poti optimiza site-ul web pentru dispozitive mobile, alaturat gasesti datele mele de contact!

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s