Optimizare pentru dispozitive mobile: Practici SEO

Esti proprietarul unui business? Detii un site web pentru business care sa fie optimizat pentru dispozitive mobile? Te intereseaza modalitatile prin care poti sa duci acest proces la bun sfarsit?

Tot mai multi utilizatori isi folosesc dispozitivele mobile pentru a naviga internetul; e mult mai comod si mereu la indemana. Motiv pentru care, e importanta optimizarea site-urilor web pentru dispozitivele mobile.

E o modalitate prin care iti mentii clientii si iti poti dezvolta portofoliul de clienti, intrucat site-ul tau web este mereu la dispozitia acestora, adaptat la orice tip de ecran ceea ce face navigarea mult mai usoara.

3 modalitati pentru implementarea site-ului mobil

Pentru optimizarea unui site web pentru dispozitivele mobile exista mai multe tehnici disponibile, dar trei dintre aceste metode sunt principale: URL-uri separate, responsive web design si dynamic serving.

URL separat – Un URL separat inseamna si coduri diferite pentru fiecare dispozitiv. Prin aceasta configuratie se incearca detectarea utilizatorii dispozitivelor. Mai apoi se redirectioneaza la pagina corespunzatoare folosind HTTP care redirectioneaza impreuna cu header-ul Vary HTTP.

Responsive web design – Prin aceasta tehnica exista un singur cod HTML pe acelasi URL indiferent de numarul dispozitivelor pe care utilizator le are. Totusi, afisarea display-ului poate diferentia in functie de marimea ecranului. Chiar si asa, aceasta este metoda recomandata si de Google.

Dynamic serving – Aceata metoda foloseste acelasi URL indiferent de dispozitivul folosit. In schimb genereaza o versiune diferita a HTML-ului pentru dispozitive diferite in functie de ceea ce cunoaste serverul despre browserul utilizatorului.

Tehnica Responsive Web Design (RWD)

Prin Responsive Web Design toate dispozitivele citesc acelasi cod din acelasi URL. Astfel, continutul site-ului web se redimensioneaza pentru a se potrivi pentru fiecare ecran.

Pentru ca RWD sa functioneze e nevoie de o planificare solida. In ceea ce privesc costurile, tehnica poate sa fie putin mai ridicata la inceput, dar dupa aplicarea strategiei, mentenanta nu necesita o sursa financiara mare.

Puncte tari

Orientare flexibila – In mod natural, RWD permite utilizatorilor sa aleaga cum doresc orientarea imaginii, portrait sau landscape.

Tot continutul intr-un singur URL – Folosirea unui singur URL face ca interactiunea utilizatorilor sa fie mult mai usoara, fiind aceeasi situatie pentru share si link-urile catre continut. Mai mult, este favorabil si pentru motoarele de cautare deoarece in acest fel continutul iti este mai bine indexar si descoperit.

Fara redirectionare – Timpul de asteptare este redus, iar astfel performanta site-ului creste.

Experienta utilizatorului este streamlined – Prezentarea intregului continut este personalizata, iar functionalitatile specifice dispozitivului pot fi folosite.

Puncte slabe

Necesita planificare detaliata – RWD necesita o planificare detaliata si atent pregatita deoarece toata partea de HTML este impartita. Asa incat e nevoie de dezvoltarea unei experience personalizata si robusta cu o performanta optima pentru fiecare dispozitiv si utilizator.

Greseli frecvente

Explozie de date – E recomandat sa nu lasi utilizatorii dispozitivelor mobile sa descarce imagini la dimensiuni full care sunt menite pentru ecranele mari si viteze mari. Incearca sa reduci cererile HTTP si sa minimizezi JavaScript si CSS. In schimb, incarca continutul vizibil in primul rand si amana restul proceselor.

Pentru cine este recomandat RWD

RWD este recomandat celor care au un business focusat in a oferi o experienta constanta si care pot planifica in mod holistic pentru toate dispozitivele cu o singura echipa web. De exemplu, Starbucks.com, Time.com si BostonGlobe.com folosesc aceasta tehnica.

Metoda poate fi extinsa pentru a se potrivi pe noi dispozitive pe masura ce apar, iar URL-ul este potrivit pentru a da share la articole si pentru a face legaturile fara redirectionare sau confuzie.

Sfaturi SEO pentru Responsive Design

Pentru ca motoarele de cautare sa inteleaga structura responsive a site-ului tau web e nevoie de access complet la JavaScript, CSS si imagini. In acest fel, va intelege cum continutul site-ului tau este prezentat pentru dispozitive mobile si desktop.

Daca iti doresti sa inveti ce inseamna responsive web design, cum sa il aplici pentru site-ul tau, si nu numai, gasesti aici datele mele de contact!

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s