top-10-alimente-pentru-stimularea-activitatii-cerebrale

Top 10 alimente pentru stimularea activitatii cerebrale

Cunosti expresia “Esti ceea ce mananci”? Subiectul e dezbatut de cativa ani si tot mai multe studii arata influenta alimentatiei asupra creierului si intregului corp. Fiecare organ este important si fiecare are rolul sau fara de care nu putem functiona, insa creierul reprezinta motorul principal al fiintei umane.

Cynthia Green, PhD, fondator si director al Memory Enhancement Program din cadrul Scolii de Medicina Mount Sinai din New York, spune ca influenta cea mai mare asupra activitatii creierului consta in ceea ce mancam.

Motiv pentru care, ca si programator web, IT-ist si alte domenii unde activitatea muncii depinde in totalitate de performanta creierului, o alimentatie hranitoare este mai mult decat necesara.

  1. 1. Legumele crucifere si cu frunze verzi

Alimentele precum salata, conopida, brocoli, varza, varza de Bruxelles, bok choy (varza chinezeasca) sunt pline de antioxidanti ca si vitamina C si alte componente precum carotenoide care au un rol foarte important in comunicarea celulara.

Toti antioxidantii sunt buni pentru creier, dar legumele crucifere (conopida, brocoli, varza) au un rol mult mai eficient conform unui studiu facut la Scoala Medicala Harvard.

Good to know! E indicat sa mananci in fiecare zi in combinatie cu alte legume colorate.

  1. Pestele

Pestele gras precum somonul, sardinele, tonul, sau macroul sunt plini de omega-3 acizi grasi care sunt niste nutrienti puternici si esentiali pentru activitatea cerebrala.

E recomandat sa mananci peste de cel putin 2 ori pe saptamana, dar ai grija la cantitati, intrucat e nevoie sa eviti expunerea la mercur. In cazul tonului sunt indicate doar 170 gr./ saptamana.

  1. Ciocolata

Ciocolata neagra, cea care contine cel putin 70% cacao, are in componenta flavonoide, o clasa de antioxidanti benefici pentru sanatatea activitatii cerebrale. Alte alimente care sunt bogate in flavonoide sunt ceapa, merele, strugurii rosii si mov, berea, ceaiul si vinul rosu.

Pana in 14 grame pe zi de ciocolata neagra ajuta la reducerea tensiunii arteriale.

  1. Uleiurile, semintele, nucile, avocado

Atat avocado cat si semintele, nucile si uleiurile contin un antioxidant important si anume vitamina E. Conform unor studii, cei care consuma cantitati moderate de vitamine E, din alimente si nu suplimenti, riscul unei boli ca si Alzheimer a scazut cu 67%.

Mananca des, aproximativ 15 mg de vitamina E/ zi, care e echivalentul a 57 grame de migdale.

  1. Fructele de padure

Desi nu se cunosc modalitatile exacte prin care fructele de padure ajuta activitatea cerebrala, sunt populare pentru beneficiile lor asupra intreg organismului. Unii cercetatori cred ca, fructele de padure ajuta la dezvoltarea unor conexiuni sanatoase intre celulele creierului.

E recomandat sa mananci in fiecare fructe de padure, fie ca le mananci simplu sau in combinatie cu cereale integrale sau iaurt.

  1. Curry-ul

Curry are ca si ingredient de baza curcuminul, care are multe beneficii asupra sanatatii organismului. Mai multa, factorul picant e cunoscut pentru a combate inflamatiile.

Un studiu realizat pe animale a aratat cum curcuminul elimina proteinele responsabile de dezvoltarea bolii Alzheimer.

Good to know! Poti folosi curry-ul ca si ingredient pentru anumite sosuri pentru carne, paste sau salate.

  1. Cerealele integrale

Cerealele integrale ajuta la stabilizarea nivelului de glucoza in sange. Corpul le digereaza rapid si in acest fel creste si energia ta. Glucoza este principalul “combustibil” pentru creier, iar cerealele integrale ajuta ca nivelul glucozei sa ramana la acelasi nivel.

Se pot consuma in fiecare zi, aproximativ 25 grame de fibre. Alte surse bogate in fibre sunt legumele, fructele si fasolea.

  1. Apa

Apa este cel mai important factor pentru organismul uman si orice alte organisme vii. De aceaa, si pentru o activitate cerebrala cat mai buna, e necesar sa consumi macar 6-8 pahare de apa pe zi.

Stiai ca trei sferturi din creier este apa? Un studiu realizat la Universitatea Ohio a relevat faptul ca participantii care erau bine hidratati au avut un scor mai bun la teste, fata de cei care nu erau hidratati destul.

  1. Cafeaua

Bautorii de cafea cunosc beneficiile cafelei dimineata. In cantitati moderate, cafeina imbunatateste timpul de reactie, atentia si alte abilitati ale creierului.

Un studiu a aratat ca cei care consuma cafea au un risc mai mic in dezvoltarea Alzheimer-ului cu pana la 30%.

Cafeaua se poate consuma in fiecare zi, dar pana in 300-400 mg pe zi. O cana de 200 grame contine aproximativ 100 mg de cafeina.

  1. Alcoolul (in cantitati moderate)

Conform unor studii, consumul de alcool, in cantitati moderate, intre 1 si 6 pahare pe saptamana, au cu 54% mai putine sanse in dezvoltarea dementiei. Mai mult, consumul alcoolului in cantitati moderate reduce riscul bolilor de inima si totodata protejeaza creierul si inima de blocaje in vasele de sange.

Stiai ca dupa nastere si in primii 3 ani de viata, o buna parte din neuroni mor? De aceea e important stimularea frecventa a creierului prin diferite activitati, precum jocurile, dar si printr-o alimentatie hranitoare.

Daca iti doresti sa inveti programare web de la zero, si nu numai, ma poti contacta aici!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s