Cum sa treci examenele din ultima sesiune, management anii terminali?

In al 6-lea semestru avem examene din urmatoarele materii obligatorii:

Managementul Calitatii Totale

Examenul va contine 40 de grile, majoritatea avand o singura varianta corecta. De pregatit din silabus.

Cele mai importante capitole pentru examen:

  • Conceptul procedural al calitatii pune baza pe definirea unor sisteme si proceduri care sa constituie in metoda cea mai potrivita pentru a profuce output-uri standardizate si de calitate. Calitatea in acest mod de abordare consta in: a demonstra, a accepta, si a raporta.
  • Ce este MCT?
  • Proiectarea sistemului MCT
  • Implementarea MCT:
  • Ghid de implementare:
    – Dezvoltarea unei strategii a calitatii si a unui leadership consistent
    – Satisfactia si incantarea clientilor
    – Desemnarea campionilor calitatii
    – Monitorizarea procesului de catre echipa managerilor de varf
    – Realizarea pregatirii personalului pentru calitate
    – Monitorizarea proceselor, verificarea procesului de evaluare a performantelor personalului
    – Comunicarea mesajului calitatii
    – Estimarea si analiza costurilor calitatii
    – Folosirea tehnicilor si intrumentelor de calitate
    – Dezvoltarea unei culturi a autoevaluarii
  • Definitiile calitatii prin viziunea maestrilor calitatii :
    Juran: Calitatea inseamna potrivire cu utilizarea dorita respectiv adecvare la scop
    Crosby: Calitatea inseamna atingerea specificatiilor, in conformitate cu cerințele
    Feigenbaum: orientare spre costuri
  • Calitate si performante in afaceri:
    – Calitatea este factorul esential, care determina cota de piata
    – O calitate superioara inseamna o cota de piata mai mare si o profitabilitate garantata, ceea ce demonstreaza legatura puternica dintre calitate si profitabilitate
    – Firmele care ofera o calitate superioara le depasesc clar, pe piata, pe cele care ofera o calitate inferioara
    – Producatorii cauta sa-si diferentieze produsele prin: ciclu de viata, disponibilitate si alte atribute ale calitatii.
    – Calitatea determina nu numai sporirea profitabilitatii si cresterea cotei de piata, dar si cresterea economica.
  • Satisfactia clientilor. Juran arata ca satisfactia clientilor este rezultatul obtinut atunci cand caracteristicie produselor raspund nevoilor clientilor.  Satisfactia clientului reprezinta o functie determinata de compararea performantelor percepute ale unui produs cu asteptarile clientului,
  • Caracteristicile clientului satisfacut:
    – cumpara mai mult si ramane fidel
    – cumpara produsele noi sau cele imbunatatite pe care firma le lanseaza
    – face o reclama pozitiva firmei
    – acorda mai putina atentie concurentei si reclamei concurentei
    – ofera firmei idei de produse sau servicii noi
    – servirea sa costa mai putin decat cea a unui nou client.
  • Relatia client-furnizor. Unde exista legatura trebuie apicate urmatoarele principii:
    – trebuie construita o legatura puternica
    – furnizorul trebuie sa puna intotdeauna nevoie clientului in top prioritatile sale
    – atat furnizorul cat si clientul trebuie sa inteleaga ca unitatea este putere
  • MC vs MCT:
  • Principiile MCT ( 8 principii )
    – orientare catre client
    – leadership
    – implicarea tuturor angajatilor
    – abordarea bazata pe proces
    – abordarea manageriala bazata pe sistem
    – imbunatatirea continua
    – abordarea luarii deciziilor pe baza de fapte
    – relatii reciproce avantajoase cu furnizorii
  • Componentele sistemului MCT
  • Diferenta intre client intern si client extern( ambii suporta influenta produsului).
    Clientii externi inseamna beneficiarii directi sau consumatorii finali. Sufera influenta produsuui dar nu sunt membri ai firmei.
    Cientii interni sufera influenta produsului si sunt in acelasi timp membri ai firmei care realizeaza produsul.
  • Costurile calitatii

Manamentul Comparat

Examenul va contine 2 pagini intrebari deschise, aproximativ 20 de intrebari . De pregatit din sylabus si slideuri .

Tarile analizate pentru examen: 

  • Management in SUA
  • Management in Japonia
  • Management in Germania
  • Management in Regatul Unit
  • Management in Franta

Atentie!  Daca ai o intrebare de genul „Care tara este ….. ?”, sa nu raspunzi Spania sau altceva, raspunsul va fi unul dintre cele 5 tari analizate.

 Managementul Resurselor Materiale

Examenul va contine atat intrebari deschise cat si intrebari grile. De pregatit din sylabus, nu se cere capitolul VIII.

Managementul Resurselor Umane

Examenul va contine:

  • Adevarat – Fals
  • Grile cu una sau mai multe variante corecte
  • O intrebare deschisa
  • O aplicatie

De pregatit din suportul de curs.

si optionale mele:

Control si audit financiar

Examenul va contine teste grila si o aplicatie, calcularea impozitului pe profit.

Evaluarea afacerilor

Examenul va contine 20 de grile cu mai multe variante de raspuns si o aplicatie. De pregatit din silabus, slideuri.

 

O părere la “Cum sa treci examenele din ultima sesiune, management anii terminali?”

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s