Creeaza un plugin in WordPress

Creeaza pluginul tau in WordPress in mai putin de 10 minute. Acest tutorial WordPress este realizat pentru incepatori. Pluginurile din WordPress sunt stocate in folderul wp-content/plugins/

Pas1. Creeaza un folder si un fisier in folderul wp-content/plugins

De ex creeaza folderul „primul-meu-plugin” si in acest folder creeaza un fisier nou cu numele „primul-meu-plugin.php”. Este indicat sa folosesti acelasi nume atat pentru folder cat si pentru fisier. Bineinteles fisierul are extensia .php .

Pas2. Introdu informatiile despre plugin

Informatiile despre plugin trebuie sa adaugi in fisierul „primul-meu-plugin.php” :


<?php

/*
 Plugin Name: Primul meu plugin
 Plugin URI: http://siteplugin.ro
 Description: Descrierea primului meu plugin
 Version: Versiunea 1.0
 Author: Nume Prenume
 Author URI: http://siteulmeu.ro
 */

Atentie: In acest moment pluginul exista, se poate activa din meniul Plugins in panou de administrare WordPress. Inca nu va face nimic, doar exista.

Pas3. Adauga un submeniu in POSTS.

In acest exemplu vom adauga link catre pluginul nostru ca submeniu in meniul POSTS.

Pentru asta trebuie sa introducem urmatorul cod in fisierul „primul-meu-plugin.php” :


add_action('admin_menu', 'primul_meu_plugin_menu_function');

function primul_meu_plugin_menu_function() {
	add_posts_page('Primul meu plugin', 'Primul meu', 'edit_posts', 'primul-meu-plugin', 'primul_meu_plugin_options');
	//page title, menu title, $capability, menu_slug, $function
}

Explicatie:

  • titlu pagina: ‘Primul meu plugin’
  • titlu submeniu: ‘Primul meu’
  • rol: ‘edit_posts’
  • identificator: ‘primul-meu-plugin’
  • functia callback: ‘primul_meu_plugin_options’

Pas4. Functionalitate plugin

Toate functionalitatea trebuie sa adaugi in functia callback primul_meu_plugin_options .

Vom afisa doar un formular cu un singur camp de text si dupa ce se da clic pe buton vom afisa continutul campului. Pentru asta adauga urmatorul cod in fisierul primul-meu-plugin.php :



//

function primul_meu_plugin_options() {

  if ($_POST['submit'] == 'submit') {
    $text = $_POST['ceva_text'];

    echo "

".$text."

"; } ?> <form action='' method='post'> <input type='text' name='ceva_text' /> <input type='submit' value='submit' name='submit' /> </form> <?php }

Sfaturi

Acest minitutorial este recomandat pentru incepatori, dar pentru un plugin „adevarat” trebuie sa ai grija de mai multe aspecte, cum ar fi: comatibilitate cu alte pluginuri, performanta, securitate.

4 păreri la “Creeaza un plugin in WordPress”

    1. Siteul wordpress.com nu ofera acces la panou de plugin. Poti crea un plugin doar daca ai descarcat wordpress pe serverul tau . Aici iti configurezi WordPressul si instalezi ce pluginuri doresti .
      Ai posibilitatea de a crea un plugin, sa-l incarci prin ftp si sa-l activezi in panou de administrare.

  1. Salut. Vreau sa te intreb daca ai timp pentru a creea un plugin pentru WP. In esenta este vorba de un clasament al unor echipe de fotbal. Tabela respectiva trebuie sa afiseze numele echipei si numarul de puncte acumulate. Ma intereseaza ca pluginul sa poata oferi o interfata de administrare prin care sa se poata actualiza usor numarul de puncte la fiecare etapa. Mi-ar fi de ajutor sa-mi spui daca poti lucra asa ceva si care ar putea fi costurile.
    Multumesc.

    1. Salut,

      Scrie-mi te rog in email mai detaliat ceea ce doresti sa implementez, voi analiza cerintele si iti voi face o oferta corecta.

      Adresa mea de gmail: sandorkovacs84 [at] gmail.com

Lasă un răspuns

