WordPress – Elimina prefixul /blog din permalink

In WordPress sunt multe chestii fara explicatii, dar spre bucuria noastra tot timpul exista un plugin.

Dupa ce instalezi WordPress 3.2.1 si activezi multisite-ul ai surpriza neplacuta ca in permalinks apare prefixul /blog. Cred ca am vizualizat peste 10 topicuri, si nu mi-am gasit solutia potrivita. Exista pluginuri care fac acest lucru. Dar de ce sa mai instalez inca un plugin ca sa elimin un prefix? …

Asa ca dupa multa cautare am gasit solutie, trebuie modificat fisierul /wp-admin/options-permalink.php, linia 66:

din
$blog_prefix = ‘/blog’;
in
$blog_prefix = ”;

 

Si atat, acum am http://domeniu.ro/hello-world in loc de http://domeniu.ro/blog/hello-world.

Oricum exista sute de pluginuri inutile, dar asta e .

3 păreri la “WordPress – Elimina prefixul /blog din permalink”

  1. Modificarea unui fișier din WP Core nu e o soluție bună.

    Iar prefixul /blog e adăugat numai pentru site-ul principal dintr-o rețea multisite și numai dacă folosești subdirectoare, în loc de subdomenii.

    E adăugat ca să nu facă conflict cu URL-urile celorlalte site-uri.

    1. Sunt de acord ca modificare unui fisier din WP Core nu este o solutie, dar ce alternative am?

      Dupa ce am activat multisite-ul (sub-directoare) am dorit ca pe langa celelalte categorii sa mai am si o categorie „blog”. Zis si facut, iar linkul arata ceva de genu:

      http://domeniu.ro/blog/category/blog/

      Este foarte enervant si nici dpdv SEO nu este in regula, ca un link de categorie sa aiba structura:

      http://domeniu.ro/blog/category/nume-categorie/

      SI solutie ce am gasit pentru bloggeri fara cunostinte de programare:

      1. descarci un plugin ce elimina din url /blog/
      2. descarci pluginul ce elimina din url /category/ ( WP-NO-CATEGORY)

      Intrebare: Ce propui ca sa am url-uri exact cum doresc. ?

      M-am gandit si eu la asta, am 2 idei:
      – activez multisite ca si sub-domenii
      sau
      – daca activez multisite ca si sub-directoare: nu folosesc site-ul de baza iar domeniile mapez catre subdirectoarele create.

  2. > Sunt de acord ca modificare unui fisier din WP Core nu este o solutie, dar ce alternative am?

    Ai spus-o chiar tu putin mai jos: instaleaza un plugin.

    > daca activez multisite ca si sub-directoare: nu folosesc site-ul de baza iar domeniile mapez catre subdirectoarele create.

    Daca ai de gand sa folosesti domain mapping, poti sa activezi multsite ca si subdomenii, fiindca oricum acestea din urma nu vor aparea in URL.

Lasă un răspuns

